Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 618 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %26,9 %3 576 00068 %
Yle TV211,8 %9,2 %3 556 00068 %
Yle Teema1,7 %1,2 %1 769 00034 %
Yle Fem1,2 %1,3 %1 682 00032 %
Yle yhteensä44,6 %38,5 %4 155 00079 %
MTV315,8 %21,6 %3 690 00070 %
Sub4,0 %4,3 %2 620 00050 %
AVA2,2 %2,2 %1 926 00037 %
C More Total0,9 %0,7 %458 0009 %
MTV yhteensä22,8 %28,7 %4 079 00078 %
Nelonen6,0 %7,0 %3 291 00063 %
Jim3,0 %3,0 %2 220 00042 %
Liv1,8 %1,7 %1 902 00036 %
Hero2,2 %2,7 %1 741 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %14,5 %3 713 00071 %
TV53,6 %4,2 %2 491 00047 %
Kutonen2,2 %2,1 %1 679 00032 %
Frii1,9 %1,9 %1 473 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %143 0003 %
TLC1,1 %1,2 %1 290 00025 %
Warner Bros. Discovery9,4 %10,0 %3 101 00059 %
STAR Channel2,4 %1,9 %1 821 00035 %
National Geographic Channel2,8 %2,1 %1 555 00030 %
Disney Finland5,2 %4,0 %2 334 00044 %
Music TV0,3 %0,1 %249 0005 %
Muut4,7 %4,2 %1 954 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 618 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.