Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 199 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %28,0 %1 875 00075 %
Yle TV214,9 %8,6 %1 854 00075 %
Yle Teema2,7 %1,9 %1 094 00044 %
Yle Fem1,3 %1,5 %1 009 00041 %
Yle yhteensä46,6 %40,0 %2 063 00083 %
MTV313,8 %19,4 %1 894 00076 %
Sub4,2 %4,6 %1 380 00056 %
AVA2,3 %2,3 %1 087 00044 %
C More Total1,0 %0,8 %237 00010 %
MTV yhteensä21,3 %27,1 %2 016 00081 %
Nelonen6,5 %7,4 %1 656 00067 %
Jim2,5 %2,2 %1 088 00044 %
Liv2,2 %1,8 %1 049 00042 %
Hero1,4 %2,1 %849 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,7 %13,4 %1 838 00074 %
TV54,6 %5,3 %1 362 00055 %
Kutonen1,2 %1,2 %827 00033 %
Frii2,3 %2,7 %832 00033 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %60 0002 %
TLC1,5 %1,6 %786 00032 %
Warner Bros. Discovery10,0 %11,1 %1 613 00065 %
STAR Channel2,0 %1,6 %928 00037 %
National Geographic Channel2,2 %2,0 %772 00031 %
Disney Finland4,2 %3,6 %1 188 00048 %
Music TV0,2 %0,1 %127 0005 %
Muut5,0 %4,7 %1 049 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 199 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.