Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 500 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 245 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %27,0 %1 848 00074 %
Yle TV217,5 %14,6 %1 778 00071 %
Yle Teema&Fem5,0 %3,3 %1 317 00053 %
Yle yhteensä51,0 %44,9 %2 081 00083 %
MTV313,1 %18,4 %1 800 00072 %
Sub3,0 %3,6 %1 388 00056 %
AVA2,2 %1,8 %1 009 00040 %
C More Total0,5 %0,5 %227 0009 %
MTV yhteensä18,7 %24,3 %1 979 00079 %
Nelonen6,0 %6,2 %1 647 00066 %
Jim2,7 %3,0 %1 178 00047 %
Liv2,8 %2,5 %1 181 00047 %
Hero1,5 %1,9 %852 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %13,6 %1 896 00076 %
TV52,8 %2,9 %1 214 00049 %
Kutonen1,2 %1,2 %866 00035 %
Frii2,2 %1,9 %882 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %48 0002 %
TLC3,4 %3,8 %889 00036 %
Warner Bros. Discovery9,8 %9,9 %1 583 00063 %
STAR Channel2,4 %2,3 %900 00036 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %772 00031 %
Disney Finland4,0 %3,6 %1 192 00048 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,9 %1,5 %635 00025 %
Muut2,5 %2,2 %523 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 245 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.