Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 1/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 396 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 211 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 12 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 10 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,2 %9,3 %833 00059 %
Yle TV223,8 %24,5 %936 00067 %
Yle Teema&Fem2,4 %1,7 %454 00032 %
Yle yhteensä35,4 %35,5 %1 096 00078 %
MTV39,6 %11,7 %847 00061 %
Sub5,2 %5,8 %687 00049 %
AVA2,2 %2,2 %432 00031 %
C More Total0,9 %1,2 %145 00010 %
MTV yhteensä17,9 %20,9 %990 00071 %
Nelonen8,6 %9,1 %810 00058 %
Jim4,2 %4,2 %585 00042 %
Liv2,8 %2,4 %500 00036 %
Hero1,8 %2,5 %396 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %18,2 %990 00071 %
TV54,0 %4,1 %573 00041 %
Kutonen2,8 %2,5 %480 00034 %
Frii1,6 %1,0 %313 00022 %
The Discovery Channel0,7 %0,4 %57 0004 %
TLC3,7 %3,5 %373 00027 %
Warner Bros. Discovery12,9 %11,6 %803 00057 %
STAR Channel4,8 %4,9 %485 00035 %
National Geographic Channel3,6 %1,9 %418 00030 %
Disney Finland8,4 %6,8 %644 00046 %
Music TV0,0 %0,0 %00 %
AlfaTV0,2 %0,4 %163 00012 %
Muut7,4 %6,4 %389 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 211 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.