Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %24,4 %1 751 00068 %
Yle TV218,4 %12,3 %1 767 00068 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,5 %1 325 00051 %
Yle yhteensä48,0 %40,2 %2 032 00078 %
MTV313,5 %19,7 %1 820 00070 %
Sub3,1 %3,5 %1 370 00053 %
AVA1,2 %1,5 %857 00033 %
C More Total0,9 %0,7 %224 0009 %
MTV yhteensä18,6 %25,3 %2 023 00078 %
Nelonen7,2 %8,9 %1 745 00067 %
Jim3,2 %3,9 %1 212 00047 %
Liv1,4 %1,4 %989 00038 %
Hero1,3 %1,7 %858 00033 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,9 %1 923 00074 %
TV52,1 %2,4 %1 188 00046 %
Kutonen3,6 %3,4 %1 049 00040 %
Frii1,2 %1,5 %700 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,4 %82 0003 %
TLC0,5 %0,5 %559 00022 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,5 %1 580 00061 %
STAR Channel2,2 %2,1 %977 00038 %
National Geographic Channel3,2 %2,3 %904 00035 %
Disney Finland5,4 %4,4 %1 251 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %139 0005 %
AlfaTV0,6 %0,9 %540 00021 %
Muut4,6 %3,6 %622 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 268 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.