Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2019
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 635 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,8 %3 620 00069 %
Yle TV217,0 %11,2 %3 574 00068 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,6 %2 617 00050 %
Yle yhteensä47,5 %39,6 %4 134 00079 %
MTV315,8 %22,6 %3 816 00072 %
Sub2,8 %3,0 %2 638 00050 %
AVA1,8 %1,9 %1 811 00034 %
C More Total0,6 %0,4 %386 0007 %
MTV yhteensä21,0 %27,9 %4 140 00079 %
Nelonen7,6 %9,4 %3 514 00067 %
Jim3,1 %3,9 %2 345 00045 %
Liv2,0 %1,9 %2 146 00041 %
Hero1,2 %1,6 %1 672 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,9 %16,7 %3 884 00074 %
TV52,2 %2,2 %2 297 00044 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 833 00035 %
Frii1,8 %2,1 %1 509 00029 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %142 0003 %
TLC0,9 %0,8 %1 237 00023 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,5 %3 131 00059 %
STAR Channel2,0 %1,7 %1 775 00034 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 595 00030 %
Disney Finland4,4 %3,4 %2 350 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %262 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %996 00019 %
Muut3,5 %2,8 %1 169 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 635 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.