Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2019
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 383 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 254 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %11,0 %845 00061 %
Yle TV214,2 %8,8 %876 00063 %
Yle Teema&Fem2,2 %2,7 %519 00038 %
Yle yhteensä27,3 %22,6 %1 063 00077 %
MTV315,0 %20,1 %961 00069 %
Sub5,4 %5,5 %685 00050 %
AVA2,1 %2,0 %447 00032 %
C More Total0,9 %0,4 %112 0008 %
MTV yhteensä23,4 %28,1 %1 091 00079 %
Nelonen11,3 %13,5 %923 00067 %
Jim5,9 %7,5 %624 00045 %
Liv2,9 %2,6 %555 00040 %
Hero1,7 %2,0 %397 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,8 %25,7 %1 046 00076 %
TV53,9 %3,5 %593 00043 %
Kutonen3,8 %3,4 %513 00037 %
Frii2,2 %1,9 %295 00021 %
The Discovery Channel0,5 %0,7 %51 0004 %
TLC1,6 %1,2 %318 00023 %
Warner Bros. Discovery12,8 %11,4 %878 00063 %
STAR Channel4,3 %3,6 %473 00034 %
National Geographic Channel3,6 %2,1 %414 00030 %
Disney Finland7,9 %5,8 %637 00046 %
Music TV1,1 %0,7 %138 00010 %
AlfaTV0,1 %0,3 %128 0009 %
Muut5,6 %5,5 %333 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 254 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.