Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2019
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 492 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %25,3 %1 805 00072 %
Yle TV215,4 %10,3 %1 711 00069 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,7 %1 246 00050 %
Yle yhteensä47,2 %39,3 %1 994 00080 %
MTV318,0 %25,2 %1 897 00076 %
Sub2,5 %2,5 %1 222 00049 %
AVA2,4 %2,3 %946 00038 %
C More Total0,2 %0,1 %149 0006 %
MTV yhteensä23,1 %30,2 %2 012 00081 %
Nelonen7,7 %9,5 %1 680 00067 %
Jim3,1 %3,8 %1 102 00044 %
Liv2,7 %2,4 %1 129 00045 %
Hero1,2 %1,5 %795 00032 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,2 %1 866 00075 %
TV52,3 %2,1 %1 087 00044 %
Kutonen1,2 %1,1 %752 00030 %
Frii2,5 %2,6 %791 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %57 0002 %
TLC1,3 %1,2 %667 00027 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,7 %1 502 00060 %
STAR Channel1,8 %1,4 %773 00031 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %679 00027 %
Disney Finland3,4 %2,5 %1 069 00043 %
Music TV0,2 %0,2 %123 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %450 00018 %
Muut2,5 %2,1 %519 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 244 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.