Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 3/2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 346 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %25,0 %3 504 00072 %
Yle TV216,8 %11,3 %3 355 00069 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,6 %2 508 00051 %
Yle yhteensä47,7 %39,9 %3 889 00079 %
MTV315,8 %22,6 %3 632 00074 %
Sub2,7 %2,9 %2 506 00051 %
AVA1,8 %1,9 %1 791 00037 %
C More Total0,5 %0,4 %353 0007 %
MTV yhteensä20,8 %27,8 %3 907 00080 %
Nelonen7,3 %9,1 %3 319 00068 %
Jim3,2 %3,9 %2 280 00047 %
Liv2,0 %1,9 %2 093 00043 %
Hero1,3 %1,6 %1 642 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %16,5 %3 662 00075 %
TV52,2 %2,2 %2 247 00046 %
Kutonen2,4 %2,2 %1 773 00036 %
Frii1,9 %2,1 %1 476 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %133 0003 %
TLC0,9 %0,8 %1 205 00025 %
Warner Bros. Discovery8,9 %8,6 %3 019 00062 %
STAR Channel2,0 %1,7 %1 707 00035 %
National Geographic Channel2,4 %1,7 %1 549 00032 %
Disney Finland4,4 %3,4 %2 257 00046 %
Music TV0,3 %0,2 %254 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %984 00020 %
Muut3,4 %2,8 %1 098 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 346 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.