Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 221 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 13 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,9 %10,6 %730 00052 %
Yle TV214,3 %9,9 %799 00057 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,5 %441 00031 %
Yle yhteensä27,8 %22,0 %975 00069 %
MTV316,6 %20,9 %868 00062 %
Sub7,0 %7,3 %627 00045 %
AVA1,9 %2,3 %339 00024 %
C More Total1,2 %1,3 %140 00010 %
MTV yhteensä26,7 %31,8 %1 011 00072 %
Nelonen11,2 %15,8 %846 00060 %
Jim4,2 %4,0 %482 00034 %
Liv3,0 %2,7 %450 00032 %
Hero1,3 %1,6 %284 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,7 %24,1 %958 00068 %
TV53,2 %3,1 %504 00036 %
Kutonen4,0 %3,9 %424 00030 %
Frii1,5 %1,8 %218 00016 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %21 0001 %
TLC1,7 %1,4 %268 00019 %
Warner Bros. Discovery10,7 %10,5 %727 00052 %
STAR Channel6,0 %4,9 %410 00029 %
National Geographic Channel3,0 %1,5 %337 00024 %
Disney Finland9,1 %6,4 %570 00041 %
Paramount Network0,7 %0,5 %141 00010 %
AlfaTV0,2 %0,3 %133 0009 %
Muut5,3 %4,6 %360 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 221 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.