Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 309 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %25,2 %3 399 00069 %
Yle TV211,9 %7,3 %3 221 00065 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %2 349 00048 %
Yle yhteensä43,5 %35,8 %3 830 00078 %
MTV317,3 %23,1 %3 517 00071 %
Sub3,5 %4,5 %2 513 00051 %
AVA1,9 %1,8 %1 777 00036 %
C More Total1,0 %1,2 %545 00011 %
MTV yhteensä23,7 %30,7 %3 808 00077 %
Nelonen8,3 %11,5 %3 160 00064 %
Jim2,8 %2,6 %2 041 00041 %
Liv1,8 %1,7 %1 887 00038 %
Hero1,2 %1,6 %1 421 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,1 %17,4 %3 518 00071 %
TV52,5 %2,6 %2 174 00044 %
Kutonen2,8 %2,2 %1 765 00036 %
Frii1,8 %2,0 %1 352 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %74 0001 %
TLC1,8 %1,2 %1 219 00025 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,2 %2 838 00057 %
STAR Channel2,5 %2,2 %1 528 00031 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %1 567 00032 %
Disney Finland5,4 %4,0 %2 158 00044 %
Paramount Network0,3 %0,2 %427 0009 %
AlfaTV0,9 %1,1 %1 104 00022 %
Muut3,3 %3,1 %1 144 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 309 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.