Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 277 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,9 %3 444 00070 %
Yle TV213,2 %6,9 %3 198 00065 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 341 00047 %
Yle yhteensä44,4 %35,0 %3 844 00078 %
MTV316,7 %22,9 %3 440 00070 %
Sub3,2 %4,1 %2 270 00046 %
AVA1,9 %2,0 %1 800 00036 %
C More Total1,8 %1,6 %709 00014 %
MTV yhteensä23,7 %30,7 %3 747 00076 %
Nelonen8,0 %11,7 %3 133 00063 %
Jim2,3 %2,3 %1 910 00039 %
Liv2,0 %2,0 %1 973 00040 %
Hero1,0 %1,2 %1 359 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %17,3 %3 536 00072 %
TV52,0 %2,2 %2 069 00042 %
Kutonen2,6 %2,0 %1 663 00034 %
Frii1,7 %1,8 %1 291 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %76 0002 %
TLC2,0 %1,6 %1 158 00023 %
Warner Bros. Discovery8,7 %7,9 %2 790 00057 %
STAR Channel2,6 %2,4 %1 495 00030 %
National Geographic Channel2,7 %1,7 %1 472 00030 %
Disney Finland5,3 %4,2 %2 099 00043 %
Paramount Network0,3 %0,3 %391 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 049 00021 %
Muut4,0 %4,0 %1 162 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 277 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.