Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 42 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 6 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,5 %32,0 %1 193 00098 %
Yle TV215,2 %7,5 %1 094 00089 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,0 %944 00077 %
Yle yhteensä54,9 %43,5 %1 196 00098 %
MTV317,9 %25,6 %1 139 00093 %
Sub1,9 %3,0 %708 00058 %
AVA1,6 %1,6 %624 00051 %
C More Total1,6 %1,5 %224 00018 %
MTV yhteensä22,9 %31,8 %1 155 00094 %
Nelonen5,6 %8,2 %962 00079 %
Jim1,7 %1,7 %665 00054 %
Liv1,5 %1,5 %672 00055 %
Hero0,7 %1,0 %458 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,5 %12,4 %1 031 00084 %
TV51,1 %1,3 %690 00056 %
Kutonen1,6 %1,1 %528 00043 %
Frii1,5 %1,8 %493 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %24 0002 %
TLC1,9 %1,4 %418 00034 %
Warner Bros. Discovery6,3 %5,9 %836 00068 %
STAR Channel1,0 %1,2 %448 00037 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %509 00042 %
Disney Finland3,4 %2,8 %648 00053 %
Paramount Network0,2 %0,2 %109 0009 %
AlfaTV1,4 %2,0 %601 00049 %
Muut1,6 %1,7 %266 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 202 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.