Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,0 %31,9 %1 177 00096 %
Yle TV210,6 %9,4 %1 082 00088 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,5 %971 00079 %
Yle yhteensä51,7 %44,8 %1 196 00098 %
MTV319,0 %25,5 %1 137 00093 %
Sub1,7 %2,4 %724 00059 %
AVA1,8 %1,8 %663 00054 %
C More Total0,8 %0,9 %131 00011 %
MTV yhteensä23,4 %30,5 %1 153 00094 %
Nelonen7,4 %9,6 %1 011 00083 %
Jim2,0 %1,3 %624 00051 %
Liv1,5 %1,2 %692 00057 %
Hero0,6 %0,8 %485 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %13,0 %1 079 00088 %
TV51,1 %1,2 %689 00056 %
Kutonen1,7 %1,0 %522 00043 %
Frii1,6 %1,9 %487 00040 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %10 0001 %
TLC2,1 %1,4 %447 00037 %
Warner Bros. Discovery6,9 %5,8 %842 00069 %
STAR Channel1,0 %0,9 %499 00041 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %514 00042 %
Disney Finland3,6 %2,7 %693 00057 %
Paramount Network0,2 %0,1 %116 0009 %
AlfaTV1,5 %1,9 %613 00050 %
Muut1,5 %1,7 %259 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 202 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.