Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 358 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 52 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %25,0 %1 886 00070 %
Yle TV210,3 %8,2 %1 731 00065 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %1 168 00044 %
Yle yhteensä42,6 %36,0 %2 105 00078 %
MTV319,7 %25,3 %1 899 00071 %
Sub2,8 %3,1 %1 147 00043 %
AVA2,5 %2,4 %905 00034 %
C More Total0,4 %0,2 %170 0006 %
MTV yhteensä25,4 %31,1 %2 047 00076 %
Nelonen10,4 %14,2 %1 710 00064 %
Jim2,2 %1,5 %867 00032 %
Liv2,3 %1,9 %988 00037 %
Hero0,8 %0,9 %615 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %18,5 %1 890 00070 %
TV51,7 %1,7 %1 000 00037 %
Kutonen1,5 %1,2 %761 00028 %
Frii2,1 %2,2 %655 00024 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %18 0001 %
TLC2,9 %2,3 %715 00027 %
Warner Bros. Discovery8,5 %7,7 %1 443 00054 %
STAR Channel1,9 %1,8 %714 00027 %
National Geographic Channel2,1 %1,4 %652 00024 %
Disney Finland4,0 %3,2 %1 004 00037 %
Paramount Network0,2 %0,1 %170 0006 %
AlfaTV1,1 %1,2 %567 00021 %
Muut2,7 %2,3 %563 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 358 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.