Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 223 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,8 %3 426 00069 %
Yle TV210,1 %9,0 %3 106 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %2,7 %2 230 00045 %
Yle yhteensä41,7 %36,4 %3 757 00076 %
MTV317,4 %22,6 %3 425 00069 %
Sub3,3 %3,9 %2 306 00047 %
AVA2,1 %2,1 %1 724 00035 %
C More Total0,9 %0,8 %429 0009 %
MTV yhteensä23,7 %29,3 %3 705 00075 %
Nelonen9,8 %13,0 %3 160 00064 %
Jim2,7 %2,3 %1 852 00038 %
Liv1,9 %1,7 %1 786 00036 %
Hero0,9 %1,1 %1 350 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %18,0 %3 460 00070 %
TV51,9 %1,9 %1 994 00040 %
Kutonen2,8 %2,1 %1 816 00037 %
Frii1,9 %2,0 %1 331 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %66 0001 %
TLC2,0 %1,5 %1 192 00024 %
Warner Bros. Discovery9,0 %7,9 %2 791 00057 %
STAR Channel2,5 %2,0 %1 541 00031 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %1 473 00030 %
Disney Finland5,5 %4,0 %2 131 00043 %
Paramount Network0,3 %0,3 %382 0008 %
AlfaTV1,0 %1,1 %1 103 00022 %
Muut3,8 %3,4 %1 151 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 223 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.