Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 140 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 49 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,9 %1 670 00064 %
Yle TV211,0 %9,8 %1 568 00060 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %1 145 00044 %
Yle yhteensä40,6 %36,4 %1 878 00072 %
MTV314,8 %19,5 %1 697 00065 %
Sub3,9 %4,7 %1 269 00049 %
AVA1,7 %1,7 %841 00032 %
C More Total1,4 %1,5 %307 00012 %
MTV yhteensä21,8 %27,4 %1 879 00072 %
Nelonen9,3 %11,7 %1 598 00061 %
Jim3,2 %3,2 %1 021 00039 %
Liv1,5 %1,4 %845 00032 %
Hero1,0 %1,4 %757 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,7 %1 741 00067 %
TV52,2 %2,1 %1 067 00041 %
Kutonen4,2 %3,1 %1 095 00042 %
Frii1,7 %1,8 %714 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,3 %52 0002 %
TLC0,9 %0,7 %495 00019 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,1 %1 458 00056 %
STAR Channel3,2 %2,4 %888 00034 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %856 00033 %
Disney Finland7,0 %4,9 %1 209 00046 %
Paramount Network0,4 %0,4 %215 0008 %
AlfaTV0,9 %0,9 %543 00021 %
Muut5,2 %5,0 %660 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 140 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.