Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 382 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %25,2 %1 905 00071 %
Yle TV212,1 %6,1 %1 729 00064 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,1 %1 239 00046 %
Yle yhteensä44,5 %34,4 %2 166 00081 %
MTV319,0 %25,5 %1 915 00071 %
Sub2,6 %3,1 %1 147 00043 %
AVA2,2 %2,3 %992 00037 %
C More Total1,1 %0,9 %327 00012 %
MTV yhteensä25,0 %31,8 %2 074 00077 %
Nelonen8,7 %13,0 %1 710 00064 %
Jim1,9 %1,8 %912 00034 %
Liv2,6 %2,5 %1 087 00041 %
Hero0,8 %1,0 %643 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,0 %18,2 %1 950 00073 %
TV51,7 %1,9 %1 031 00038 %
Kutonen1,5 %1,4 %715 00027 %
Frii1,9 %2,0 %662 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %30 0001 %
TLC2,9 %2,3 %675 00025 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,9 %1 457 00054 %
STAR Channel2,1 %2,3 %700 00026 %
National Geographic Channel2,0 %1,2 %659 00025 %
Disney Finland4,0 %3,5 %1 012 00038 %
Paramount Network0,2 %0,2 %183 0007 %
AlfaTV0,9 %1,2 %512 00019 %
Muut3,2 %3,1 %577 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 382 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.