Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 570 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %24,7 %3 565 00067 %
Yle TV213,6 %6,9 %3 412 00064 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %2 431 00046 %
Yle yhteensä44,4 %34,8 %4 099 00077 %
MTV316,6 %22,9 %3 603 00068 %
Sub3,3 %4,1 %2 376 00045 %
AVA1,9 %2,0 %1 810 00034 %
C More Total1,9 %1,6 %757 00014 %
MTV yhteensä23,7 %30,6 %3 951 00075 %
Nelonen8,1 %11,9 %3 303 00062 %
Jim2,3 %2,3 %1 948 00037 %
Liv1,9 %2,0 %1 995 00038 %
Hero0,9 %1,2 %1 372 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %17,3 %3 719 00070 %
TV52,0 %2,2 %2 133 00040 %
Kutonen2,5 %1,9 %1 738 00033 %
Frii1,7 %1,8 %1 316 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %80 0002 %
TLC2,0 %1,6 %1 174 00022 %
Warner Bros. Discovery8,6 %7,8 %2 911 00055 %
STAR Channel2,6 %2,5 %1 558 00029 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 503 00028 %
Disney Finland5,2 %4,2 %2 174 00041 %
Paramount Network0,3 %0,4 %397 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 052 00020 %
Muut4,2 %4,3 %1 227 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 570 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.