Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 12/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 033 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %24,4 %1 599 00066 %
Yle TV215,0 %7,9 %1 577 00065 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,3 %1 149 00047 %
Yle yhteensä44,4 %35,6 %1 803 00074 %
MTV314,1 %20,0 %1 612 00066 %
Sub3,9 %5,2 %1 156 00048 %
AVA1,6 %1,7 %815 00034 %
C More Total2,6 %2,4 %405 00017 %
MTV yhteensä22,3 %29,4 %1 774 00073 %
Nelonen7,2 %10,5 %1 514 00062 %
Jim2,7 %2,9 %1 015 00042 %
Liv1,3 %1,4 %895 00037 %
Hero1,1 %1,5 %720 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,3 %16,3 %1 684 00069 %
TV52,4 %2,5 %1 075 00044 %
Kutonen3,7 %2,6 %971 00040 %
Frii1,5 %1,7 %632 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %50 0002 %
TLC0,9 %0,8 %493 00020 %
Warner Bros. Discovery8,8 %7,9 %1 391 00057 %
STAR Channel3,2 %2,7 %816 00034 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %816 00034 %
Disney Finland6,6 %5,0 %1 106 00046 %
Paramount Network0,4 %0,5 %211 0009 %
AlfaTV0,7 %1,0 %537 00022 %
Muut5,0 %5,2 %601 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 033 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.