Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2021
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 364 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,1 %1 855 00069 %
Yle TV28,9 %6,5 %1 703 00063 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,3 %1 235 00046 %
Yle yhteensä40,8 %34,0 %2 115 00079 %
MTV320,1 %26,7 %1 966 00073 %
Sub2,8 %3,0 %1 251 00047 %
AVA2,5 %2,5 %1 063 00040 %
C More Total0,7 %0,7 %260 00010 %
MTV yhteensä26,0 %32,9 %2 123 00079 %
Nelonen10,4 %14,0 %1 841 00069 %
Jim2,2 %1,7 %936 00035 %
Liv2,8 %2,2 %1 120 00042 %
Hero0,9 %1,0 %647 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,3 %19,0 %2 020 00075 %
TV52,3 %2,1 %1 096 00041 %
Kutonen1,5 %1,5 %813 00030 %
Frii2,3 %1,9 %724 00027 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %25 0001 %
TLC2,9 %2,3 %714 00027 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,0 %1 521 00057 %
STAR Channel1,9 %1,8 %750 00028 %
National Geographic Channel2,3 %1,2 %641 00024 %
Disney Finland4,1 %3,0 %998 00037 %
Paramount Network0,2 %0,1 %196 0007 %
AlfaTV0,9 %1,1 %589 00022 %
Muut2,7 %2,3 %572 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 364 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.