Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 568 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,3 %3 534 00067 %
Yle TV29,4 %7,4 %3 327 00063 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,4 %2 416 00046 %
Yle yhteensä40,9 %35,1 %4 018 00076 %
MTV317,6 %23,6 %3 712 00070 %
Sub3,2 %3,5 %2 585 00049 %
AVA2,1 %2,1 %1 944 00037 %
C More Total1,3 %1,5 %650 00012 %
MTV yhteensä24,1 %30,6 %4 077 00077 %
Nelonen9,9 %12,6 %3 556 00067 %
Jim2,8 %2,6 %1 997 00038 %
Liv2,2 %1,9 %2 062 00039 %
Hero1,0 %1,3 %1 396 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %18,4 %3 896 00074 %
TV52,2 %2,0 %2 237 00042 %
Kutonen2,6 %2,3 %1 936 00037 %
Frii1,9 %1,7 %1 411 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %77 0001 %
TLC2,0 %1,6 %1 275 00024 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,8 %3 021 00057 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 663 00031 %
National Geographic Channel2,9 %1,7 %1 524 00029 %
Disney Finland5,4 %3,8 %2 193 00041 %
Paramount Network0,4 %0,3 %430 0008 %
AlfaTV0,9 %1,1 %1 174 00022 %
Muut3,8 %3,4 %1 255 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 568 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.