Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 531 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,8 %25,3 %3 395 00064 %
Yle TV27,3 %5,6 %3 144 00059 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,6 %2 218 00042 %
Yle yhteensä40,2 %33,4 %3 917 00074 %
MTV317,5 %22,3 %3 618 00068 %
Sub3,3 %3,9 %2 289 00043 %
AVA2,0 %2,0 %1 728 00033 %
C More Total2,6 %1,8 %766 00014 %
MTV yhteensä25,3 %29,9 %3 958 00075 %
Nelonen9,7 %13,5 %3 238 00061 %
Jim2,4 %2,4 %1 826 00034 %
Liv2,1 %2,2 %1 917 00036 %
Hero1,0 %1,3 %1 358 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %19,4 %3 618 00068 %
TV52,0 %2,1 %2 006 00038 %
Kutonen2,7 %2,5 %1 687 00032 %
Frii2,1 %2,1 %1 244 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %61 0001 %
TLC2,2 %1,7 %1 187 00022 %
Warner Bros. Discovery9,6 %9,0 %2 800 00053 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 474 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %1 393 00026 %
Disney Finland4,9 %4,0 %2 037 00038 %
Paramount Network0,3 %0,3 %406 0008 %
AlfaTV0,8 %1,1 %1 047 00020 %
Muut4,0 %3,7 %1 269 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 531 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.