Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 303 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,0 %1 191 00086 %
Yle TV26,0 %5,9 %1 033 00074 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,9 %859 00062 %
Yle yhteensä37,5 %32,8 %1 236 00089 %
MTV316,2 %20,6 %1 165 00084 %
Sub3,2 %3,6 %760 00055 %
AVA2,3 %2,4 %631 00045 %
C More Total2,7 %1,7 %244 00018 %
MTV yhteensä24,4 %28,2 %1 231 00088 %
Nelonen10,4 %14,5 %1 059 00076 %
Jim2,8 %3,1 %657 00047 %
Liv2,4 %2,4 %649 00047 %
Hero1,3 %1,6 %524 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %21,6 %1 161 00083 %
TV52,7 %2,9 %752 00054 %
Kutonen3,5 %3,0 %655 00047 %
Frii2,5 %1,8 %522 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %37 0003 %
TLC1,7 %1,5 %445 00032 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,6 %1 005 00072 %
STAR Channel2,3 %1,7 %545 00039 %
National Geographic Channel2,7 %2,0 %541 00039 %
Disney Finland5,0 %3,6 %731 00053 %
Paramount Network0,4 %0,3 %171 00012 %
AlfaTV0,4 %0,5 %314 00023 %
Muut4,9 %3,9 %343 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 303 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.