Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 323 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 26 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %23,5 %1 197 00086 %
Yle TV27,8 %7,0 %1 082 00078 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,8 %901 00065 %
Yle yhteensä37,7 %34,4 %1 263 00091 %
MTV316,3 %21,7 %1 234 00089 %
Sub3,3 %3,4 %851 00061 %
AVA2,6 %2,7 %723 00052 %
C More Total1,4 %1,4 %232 00017 %
MTV yhteensä23,6 %29,1 %1 264 00091 %
Nelonen10,4 %13,1 %1 128 00081 %
Jim3,2 %3,3 %697 00050 %
Liv2,1 %1,9 %752 00054 %
Hero1,1 %1,4 %527 00038 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %19,7 %1 214 00087 %
TV52,8 %2,2 %853 00061 %
Kutonen3,6 %3,1 %705 00051 %
Frii2,3 %1,9 %591 00042 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %41 0003 %
TLC1,7 %1,5 %428 00031 %
Warner Bros. Discovery10,6 %8,9 %1 037 00075 %
STAR Channel2,4 %1,8 %597 00043 %
National Geographic Channel3,3 %1,9 %583 00042 %
Disney Finland5,6 %3,7 %777 00056 %
Paramount Network0,4 %0,3 %173 00012 %
AlfaTV0,5 %0,6 %404 00029 %
Muut5,1 %3,9 %367 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 323 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.