Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 053 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,8 %1 627 00067 %
Yle TV29,6 %8,4 %1 532 00063 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,6 %1 146 00047 %
Yle yhteensä41,3 %36,8 %1 799 00074 %
MTV315,2 %20,1 %1 669 00069 %
Sub3,5 %4,1 %1 253 00052 %
AVA1,6 %1,6 %869 00036 %
C More Total1,9 %2,3 %369 00015 %
MTV yhteensä22,1 %28,1 %1 840 00076 %
Nelonen9,2 %10,8 %1 619 00067 %
Jim3,3 %3,6 %1 027 00042 %
Liv1,7 %1,7 %935 00039 %
Hero1,1 %1,6 %742 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %17,7 %1 771 00073 %
TV52,1 %1,8 %1 111 00046 %
Kutonen3,9 %3,2 %1 096 00045 %
Frii1,5 %1,5 %675 00028 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0002 %
TLC1,0 %0,8 %547 00023 %
Warner Bros. Discovery8,9 %7,7 %1 449 00060 %
STAR Channel3,1 %2,5 %865 00036 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %851 00035 %
Disney Finland6,8 %4,8 %1 130 00047 %
Paramount Network0,6 %0,5 %231 00010 %
AlfaTV0,9 %1,1 %567 00023 %
Muut4,7 %4,3 %640 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 053 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.