Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 33 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,3 %33,8 %1 168 00095 %
Yle TV27,0 %5,3 %1 002 00082 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,9 %885 00072 %
Yle yhteensä49,9 %42,0 %1 180 00096 %
MTV318,7 %24,5 %1 134 00093 %
Sub1,7 %2,6 %666 00054 %
AVA1,8 %1,7 %656 00054 %
C More Total2,1 %1,4 %223 00018 %
MTV yhteensä24,2 %30,2 %1 153 00094 %
Nelonen7,5 %10,0 %979 00080 %
Jim1,7 %1,5 %618 00050 %
Liv1,5 %1,4 %669 00055 %
Hero0,8 %1,0 %452 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,9 %1 034 00084 %
TV51,3 %1,5 %670 00055 %
Kutonen1,8 %1,6 %514 00042 %
Frii2,0 %2,5 %464 00038 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0001 %
TLC2,4 %1,6 %430 00035 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,5 %863 00071 %
STAR Channel1,1 %1,3 %461 00038 %
National Geographic Channel2,3 %1,8 %508 00042 %
Disney Finland3,4 %3,1 %665 00054 %
Paramount Network0,2 %0,2 %87 0007 %
AlfaTV1,4 %1,8 %599 00049 %
Muut1,8 %1,9 %312 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 194 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.