Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 191 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,9 %31,4 %1 169 00096 %
Yle TV27,8 %5,8 %1 046 00085 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,8 %943 00077 %
Yle yhteensä49,9 %41,0 %1 181 00097 %
MTV320,1 %26,7 %1 126 00092 %
Sub1,6 %2,2 %684 00056 %
AVA2,1 %2,0 %680 00056 %
C More Total1,2 %1,2 %158 00013 %
MTV yhteensä24,9 %32,1 %1 144 00093 %
Nelonen7,3 %10,2 %981 00080 %
Jim1,8 %1,5 %604 00049 %
Liv1,7 %1,5 %719 00059 %
Hero0,8 %1,0 %498 00041 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,2 %1 048 00086 %
TV51,1 %1,1 %687 00056 %
Kutonen1,6 %1,2 %537 00044 %
Frii1,9 %2,1 %510 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0001 %
TLC2,1 %1,7 %438 00036 %
Warner Bros. Discovery7,2 %6,7 %880 00072 %
STAR Channel1,0 %1,1 %477 00039 %
National Geographic Channel2,2 %1,5 %469 00038 %
Disney Finland3,3 %2,6 %628 00051 %
Paramount Network0,2 %0,1 %108 0009 %
AlfaTV1,3 %1,7 %560 00046 %
Muut2,1 %2,3 %253 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 191 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.