Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2021
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 428 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 012 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %23,9 %1 596 00066 %
Yle TV29,2 %7,2 %1 448 00060 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %1 063 00044 %
Yle yhteensä40,7 %33,9 %1 758 00072 %
MTV316,8 %22,5 %1 657 00068 %
Sub3,3 %3,7 %1 158 00048 %
AVA1,6 %1,7 %778 00032 %
C More Total2,2 %2,5 %343 00014 %
MTV yhteensä24,0 %30,4 %1 773 00073 %
Nelonen8,1 %11,4 %1 482 00061 %
Jim3,6 %3,6 %976 00040 %
Liv1,4 %1,4 %889 00037 %
Hero1,1 %1,5 %719 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %18,0 %1 663 00068 %
TV51,7 %1,4 %993 00041 %
Kutonen3,6 %2,8 %985 00041 %
Frii1,5 %1,5 %647 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %49 0002 %
TLC1,0 %0,8 %489 00020 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,8 %1 375 00057 %
STAR Channel2,8 %2,4 %779 00032 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %792 00033 %
Disney Finland6,3 %4,8 %1 092 00045 %
Paramount Network0,4 %0,4 %224 0009 %
AlfaTV0,7 %1,0 %480 00020 %
Muut5,7 %5,4 %624 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 012 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.