Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 198 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,0 %9,9 %720 00051 %
Yle TV29,8 %6,1 %717 00051 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,4 %355 00025 %
Yle yhteensä23,2 %17,4 %940 00067 %
MTV318,7 %22,9 %871 00062 %
Sub6,3 %6,0 %661 00047 %
AVA1,5 %1,6 %335 00024 %
C More Total1,6 %2,0 %149 00011 %
MTV yhteensä28,2 %32,6 %1 010 00072 %
Nelonen12,5 %18,3 %826 00059 %
Jim4,3 %4,5 %463 00033 %
Liv2,6 %2,6 %425 00030 %
Hero0,9 %1,0 %272 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,3 %26,3 %958 00068 %
TV53,3 %3,0 %471 00034 %
Kutonen3,6 %3,0 %447 00032 %
Frii2,0 %1,4 %219 00016 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %22 0002 %
TLC2,6 %2,2 %254 00018 %
Warner Bros. Discovery13,4 %11,3 %755 00054 %
STAR Channel5,4 %4,5 %386 00027 %
National Geographic Channel3,0 %1,8 %294 00021 %
Disney Finland8,4 %6,3 %522 00037 %
Paramount Network0,6 %0,7 %126 0009 %
AlfaTV0,1 %0,1 %86 0006 %
Muut6,9 %6,8 %410 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 198 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.