Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2021
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 508 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 235 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,3 %23,7 %1 715 00068 %
Yle TV26,7 %4,6 %1 469 00059 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,2 %1 128 00045 %
Yle yhteensä39,5 %31,4 %1 913 00076 %
MTV321,6 %27,0 %1 843 00073 %
Sub2,8 %3,2 %1 175 00047 %
AVA2,7 %2,6 %980 00039 %
C More Total0,6 %0,6 %249 00010 %
MTV yhteensä27,7 %33,5 %1 994 00080 %
Nelonen10,7 %15,4 %1 677 00067 %
Jim2,0 %1,6 %895 00036 %
Liv2,5 %2,4 %1 086 00043 %
Hero0,8 %0,9 %622 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %20,3 %1 863 00074 %
TV52,0 %1,9 %996 00040 %
Kutonen1,4 %1,2 %724 00029 %
Frii2,2 %2,0 %656 00026 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %26 0001 %
TLC3,1 %2,6 %682 00027 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,4 %1 438 00057 %
STAR Channel1,8 %1,7 %683 00027 %
National Geographic Channel1,9 %1,1 %590 00024 %
Disney Finland3,7 %2,9 %946 00038 %
Paramount Network0,2 %0,1 %183 0007 %
AlfaTV0,9 %1,0 %503 00020 %
Muut2,9 %2,7 %555 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 235 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.