Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 247 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %23,8 %3 311 00067 %
Yle TV27,9 %5,8 %2 918 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %2 192 00044 %
Yle yhteensä40,1 %32,6 %3 671 00074 %
MTV319,3 %24,9 %3 500 00071 %
Sub3,0 %3,5 %2 333 00047 %
AVA2,2 %2,2 %1 758 00036 %
C More Total1,4 %1,5 %592 00012 %
MTV yhteensä25,9 %32,1 %3 768 00076 %
Nelonen9,5 %13,5 %3 159 00064 %
Jim2,8 %2,6 %1 871 00038 %
Liv2,0 %1,9 %1 975 00040 %
Hero1,0 %1,2 %1 340 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %19,2 %3 526 00071 %
TV51,9 %1,7 %1 989 00040 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 709 00035 %
Frii1,8 %1,8 %1 304 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %75 0002 %
TLC2,1 %1,7 %1 170 00024 %
Warner Bros. Discovery9,2 %8,2 %2 813 00057 %
STAR Channel2,3 %2,0 %1 461 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 382 00028 %
Disney Finland4,9 %3,7 %2 037 00041 %
Paramount Network0,3 %0,3 %408 0008 %
AlfaTV0,8 %1,0 %983 00020 %
Muut4,3 %4,0 %1 179 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 247 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.