Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2021
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 936 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 244 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %23,2 %3 307 00067 %
Yle TV28,6 %8,6 %2 982 00060 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,9 %2 275 00046 %
Yle yhteensä40,1 %34,7 %3 682 00075 %
MTV318,0 %22,6 %3 496 00071 %
Sub3,4 %4,0 %2 331 00047 %
AVA2,3 %2,5 %1 768 00036 %
C More Total2,3 %1,7 %781 00016 %
MTV yhteensä26,1 %30,8 %3 804 00077 %
Nelonen9,1 %13,3 %3 107 00063 %
Jim2,5 %2,2 %1 776 00036 %
Liv1,8 %1,8 %1 866 00038 %
Hero1,2 %1,4 %1 314 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,6 %3 476 00070 %
TV52,2 %1,8 %2 037 00041 %
Kutonen3,0 %2,4 %1 798 00036 %
Frii1,7 %1,4 %1 218 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0001 %
TLC1,9 %1,5 %1 194 00024 %
Warner Bros. Discovery9,9 %8,2 %2 751 00056 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 439 00029 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %1 324 00027 %
Disney Finland4,5 %3,3 %1 955 00040 %
Paramount Network0,4 %0,3 %444 0009 %
AlfaTV0,9 %1,2 %1 140 00023 %
Muut3,7 %3,2 %1 141 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 244 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.