Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 321 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %21,5 %1 188 00086 %
Yle TV28,0 %9,1 %1 015 00073 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %834 00060 %
Yle yhteensä37,0 %33,7 %1 241 00089 %
MTV316,6 %21,0 %1 193 00086 %
Sub3,5 %3,6 %776 00056 %
AVA2,8 %3,1 %685 00049 %
C More Total2,3 %1,5 %265 00019 %
MTV yhteensä25,2 %29,1 %1 244 00090 %
Nelonen9,1 %13,4 %1 004 00072 %
Jim3,0 %2,6 %655 00047 %
Liv2,0 %2,2 %640 00046 %
Hero1,6 %2,0 %520 00037 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,7 %20,2 %1 132 00081 %
TV52,9 %2,3 %776 00056 %
Kutonen4,0 %3,1 %713 00051 %
Frii1,6 %1,4 %484 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %33 0002 %
TLC1,5 %1,4 %438 00032 %
Warner Bros. Discovery11,1 %9,1 %989 00071 %
STAR Channel2,4 %1,9 %528 00038 %
National Geographic Channel2,6 %1,6 %531 00038 %
Disney Finland5,0 %3,5 %719 00052 %
Paramount Network0,4 %0,4 %174 00013 %
AlfaTV0,6 %0,6 %368 00027 %
Muut5,4 %3,8 %369 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 321 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.