Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 196 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %23,0 %1 631 00062 %
Yle TV29,3 %9,4 %1 579 00060 %
Yle Teema&Fem3,4 %2,9 %1 140 00044 %
Yle yhteensä39,7 %35,3 %1 891 00072 %
MTV315,6 %20,2 %1 770 00068 %
Sub3,9 %4,3 %1 254 00048 %
AVA1,6 %1,8 %804 00031 %
C More Total3,4 %2,6 %487 00019 %
MTV yhteensä24,5 %29,0 %1 938 00074 %
Nelonen8,4 %12,0 %1 583 00061 %
Jim3,1 %2,9 %964 00037 %
Liv1,3 %1,4 %869 00033 %
Hero1,4 %1,8 %741 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %18,0 %1 776 00068 %
TV52,2 %1,8 %1 064 00041 %
Kutonen4,3 %3,3 %1 050 00040 %
Frii1,3 %1,2 %604 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %34 0001 %
TLC0,9 %0,8 %546 00021 %
Warner Bros. Discovery10,2 %8,5 %1 425 00055 %
STAR Channel2,7 %2,2 %824 00032 %
National Geographic Channel3,2 %2,0 %757 00029 %
Disney Finland5,9 %4,2 %1 083 00041 %
Paramount Network0,6 %0,5 %243 0009 %
AlfaTV0,8 %1,0 %564 00022 %
Muut4,6 %3,9 %658 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 196 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.