Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 554 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %23,0 %3 385 00064 %
Yle TV29,0 %8,6 %3 209 00061 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,0 %2 324 00044 %
Yle yhteensä40,2 %34,5 %3 918 00074 %
MTV318,0 %22,7 %3 677 00069 %
Sub3,5 %3,9 %2 436 00046 %
AVA2,3 %2,5 %1 783 00034 %
C More Total2,4 %1,7 %833 00016 %
MTV yhteensä26,1 %30,8 %4 021 00076 %
Nelonen9,3 %13,4 %3 261 00062 %
Jim2,5 %2,2 %1 809 00034 %
Liv1,8 %1,8 %1 895 00036 %
Hero1,2 %1,4 %1 331 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %18,8 %3 652 00069 %
TV52,2 %1,8 %2 077 00039 %
Kutonen3,0 %2,4 %1 837 00035 %
Frii1,6 %1,4 %1 227 00023 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0001 %
TLC1,9 %1,5 %1 224 00023 %
Warner Bros. Discovery9,8 %8,2 %2 836 00054 %
STAR Channel2,1 %1,9 %1 475 00028 %
National Geographic Channel2,4 %1,5 %1 363 00026 %
Disney Finland4,5 %3,3 %2 013 00038 %
Paramount Network0,4 %0,3 %457 0009 %
AlfaTV0,9 %1,2 %1 151 00022 %
Muut3,8 %3,2 %1 225 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 554 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.