Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 201 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,0 %31,1 %1 180 00096 %
Yle TV29,7 %10,4 %1 083 00089 %
Yle Teema&Fem4,0 %3,2 %944 00077 %
Yle yhteensä50,7 %44,7 %1 189 00097 %
MTV318,8 %24,3 %1 143 00093 %
Sub1,8 %2,5 %712 00058 %
AVA2,0 %1,9 %631 00052 %
C More Total1,9 %1,6 %236 00019 %
MTV yhteensä24,5 %30,3 %1 165 00095 %
Nelonen6,6 %8,9 %963 00079 %
Jim1,6 %1,3 %627 00051 %
Liv1,4 %1,3 %716 00058 %
Hero0,8 %1,0 %490 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %12,5 %1 018 00083 %
TV51,4 %1,1 %706 00058 %
Kutonen2,0 %1,5 %555 00045 %
Frii1,7 %1,8 %497 00041 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC2,0 %1,4 %447 00036 %
Warner Bros. Discovery7,9 %6,5 %890 00073 %
STAR Channel1,0 %1,0 %417 00034 %
National Geographic Channel2,2 %1,3 %482 00039 %
Disney Finland3,2 %2,3 %618 00051 %
Paramount Network0,2 %0,1 %119 00010 %
AlfaTV1,5 %2,1 %605 00049 %
Muut1,8 %1,8 %269 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 201 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.