Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 17/2021
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 201 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV112,4 %9,9 %709 00050 %
Yle TV27,6 %4,5 %715 00051 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,2 %413 00029 %
Yle yhteensä22,3 %16,6 %932 00066 %
MTV318,8 %21,9 %853 00061 %
Sub7,2 %7,6 %661 00047 %
AVA2,4 %2,9 %364 00026 %
C More Total2,3 %1,6 %181 00013 %
MTV yhteensä30,6 %34,0 %1 007 00072 %
Nelonen14,2 %20,9 %874 00062 %
Jim3,7 %3,3 %390 00028 %
Liv2,0 %2,1 %414 00029 %
Hero1,3 %1,4 %262 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä21,2 %27,7 %995 00071 %
TV53,0 %2,7 %465 00033 %
Kutonen3,7 %3,1 %430 00031 %
Frii1,7 %0,8 %193 00014 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %2 0000 %
TLC2,4 %2,1 %248 00018 %
Warner Bros. Discovery13,0 %10,7 %694 00049 %
STAR Channel4,3 %3,7 %420 00030 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %266 00019 %
Disney Finland6,8 %5,3 %508 00036 %
Paramount Network0,7 %0,8 %131 0009 %
AlfaTV0,3 %0,2 %139 00010 %
Muut5,2 %4,9 %365 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 201 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.