Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 16/2021
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 552 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 45 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,4 %23,5 %3 422 00065 %
Yle TV28,3 %5,8 %3 109 00059 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,0 %2 248 00042 %
Yle yhteensä40,0 %32,3 %3 896 00074 %
MTV319,2 %24,9 %3 649 00069 %
Sub3,1 %3,5 %2 427 00046 %
AVA2,2 %2,2 %1 783 00034 %
C More Total1,4 %1,6 %660 00012 %
MTV yhteensä25,8 %32,1 %3 969 00075 %
Nelonen9,6 %13,7 %3 328 00063 %
Jim2,7 %2,6 %1 911 00036 %
Liv1,9 %1,9 %2 002 00038 %
Hero1,0 %1,2 %1 370 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,3 %19,4 %3 716 00070 %
TV51,8 %1,7 %2 022 00038 %
Kutonen2,4 %2,0 %1 752 00033 %
Frii1,8 %1,7 %1 328 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %75 0001 %
TLC2,0 %1,7 %1 179 00022 %
Warner Bros. Discovery9,1 %8,1 %2 874 00054 %
STAR Channel2,3 %2,1 %1 515 00029 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %1 405 00027 %
Disney Finland4,9 %3,8 %2 106 00040 %
Paramount Network0,3 %0,3 %411 0008 %
AlfaTV0,8 %1,0 %992 00019 %
Muut4,5 %4,2 %1 273 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 552 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.