Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 15/2021
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 613 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 180 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,8 %1 619 00062 %
Yle TV27,5 %6,1 %1 522 00058 %
Yle Teema&Fem3,0 %2,7 %1 107 00042 %
Yle yhteensä39,2 %33,6 %1 878 00072 %
MTV315,0 %19,2 %1 733 00066 %
Sub3,8 %4,3 %1 210 00046 %
AVA1,5 %1,5 %789 00030 %
C More Total3,8 %2,9 %440 00017 %
MTV yhteensä24,1 %27,9 %1 915 00073 %
Nelonen8,8 %11,9 %1 557 00060 %
Jim3,1 %3,3 %956 00037 %
Liv1,5 %1,7 %909 00035 %
Hero1,3 %1,6 %703 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,6 %18,5 %1 730 00066 %
TV52,3 %2,5 %1 027 00039 %
Kutonen4,0 %3,7 %982 00038 %
Frii1,6 %1,7 %588 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %46 0002 %
TLC1,2 %1,0 %538 00021 %
Warner Bros. Discovery9,7 %9,6 %1 379 00053 %
STAR Channel3,0 %2,4 %806 00031 %
National Geographic Channel3,5 %2,6 %789 00030 %
Disney Finland6,5 %5,0 %1 114 00043 %
Paramount Network0,5 %0,4 %202 0008 %
AlfaTV0,8 %1,0 %508 00019 %
Muut5,2 %5,0 %694 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 180 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.