Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2021
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 224 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 194 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 41 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 57 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,3 %32,9 %1 186 00097 %
Yle TV211,8 %6,2 %1 073 00088 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,3 %975 00080 %
Yle yhteensä53,5 %43,4 %1 188 00097 %
MTV318,6 %25,8 %1 138 00093 %
Sub2,0 %3,3 %811 00066 %
AVA1,6 %1,5 %634 00052 %
C More Total0,8 %1,1 %198 00016 %
MTV yhteensä23,0 %31,7 %1 156 00094 %
Nelonen5,8 %8,2 %956 00078 %
Jim2,0 %1,7 %694 00057 %
Liv1,3 %1,1 %643 00053 %
Hero0,8 %1,2 %529 00043 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,9 %12,2 %1 020 00083 %
TV51,5 %1,8 %755 00062 %
Kutonen1,8 %1,1 %566 00046 %
Frii1,5 %1,8 %497 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0001 %
TLC1,8 %1,2 %424 00035 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,2 %886 00072 %
STAR Channel1,0 %1,2 %488 00040 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %552 00045 %
Disney Finland3,7 %3,1 %705 00058 %
Paramount Network0,2 %0,1 %103 0008 %
AlfaTV1,5 %2,0 %588 00048 %
Muut1,7 %1,9 %290 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 194 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.