Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2021
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 391 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 329 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 27 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 54 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %24,3 %1 207 00087 %
Yle TV210,9 %7,4 %1 120 00080 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,1 %834 00060 %
Yle yhteensä39,7 %34,8 %1 284 00092 %
MTV315,9 %21,0 %1 178 00085 %
Sub3,6 %4,2 %883 00063 %
AVA2,1 %1,9 %710 00051 %
C More Total0,9 %1,1 %158 00011 %
MTV yhteensä22,6 %28,3 %1 230 00088 %
Nelonen9,2 %12,3 %1 054 00076 %
Jim3,1 %3,0 %760 00055 %
Liv1,9 %2,0 %698 00050 %
Hero1,6 %2,0 %558 00040 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %19,2 %1 183 00085 %
TV53,4 %3,4 %826 00059 %
Kutonen3,5 %2,7 %680 00049 %
Frii2,4 %2,3 %606 00044 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %36 0003 %
TLC1,9 %1,2 %443 00032 %
Warner Bros. Discovery11,4 %9,8 %1 024 00074 %
STAR Channel2,5 %1,9 %532 00038 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %621 00045 %
Disney Finland5,5 %3,8 %751 00054 %
Paramount Network0,3 %0,3 %161 00012 %
AlfaTV0,5 %0,6 %366 00026 %
Muut4,6 %3,8 %343 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 329 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.