Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 202 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 50 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %26,8 %3 085 00061 %
Yle TV28,0 %4,7 %2 751 00054 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %1 914 00038 %
Yle yhteensä38,0 %34,5 %3 483 00069 %
MTV322,6 %26,2 %3 235 00064 %
Sub3,8 %3,9 %2 133 00042 %
AVA2,9 %2,7 %1 610 00032 %
MTV:n maksukanavat1,4 %1,9 %692 00014 %
MTV yhteensä30,7 %34,6 %3 633 00072 %
Nelonen7,3 %9,7 %2 755 00054 %
Jim2,3 %2,4 %1 730 00034 %
Liv1,9 %1,6 %1 508 00030 %
Hero0,5 %0,6 %597 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,3 %3 115 00062 %
TV53,3 %3,1 %1 940 00038 %
Kutonen2,3 %2,1 %1 613 00032 %
Frii2,7 %2,7 %1 137 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %76 0001 %
TLC1,8 %1,5 %1 053 00021 %
Warner Bros. Discovery10,2 %9,4 %2 665 00053 %
STAR Channel2,5 %2,8 %1 454 00029 %
National Geographic Channel3,2 %1,8 %1 281 00025 %
Disney Finland5,7 %4,6 %1 923 00038 %
Muut4,3 %4,2 %1 533 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 202 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.