Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 020 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %27,7 %1 478 00059 %
Yle TV28,8 %5,2 %1 330 00053 %
Yle Teema&Fem3,6 %3,1 %935 00037 %
Yle yhteensä39,5 %36,0 %1 663 00067 %
MTV319,1 %22,6 %1 526 00061 %
Sub4,7 %5,0 %1 136 00045 %
AVA2,3 %2,3 %733 00029 %
MTV:n maksukanavat1,9 %2,6 %373 00015 %
MTV yhteensä28,0 %32,6 %1 744 00070 %
Nelonen6,6 %8,7 %1 291 00052 %
Jim2,8 %2,9 %901 00036 %
Liv1,4 %1,2 %674 00027 %
Hero0,6 %0,8 %303 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,5 %13,6 %1 460 00058 %
TV53,4 %3,6 %986 00039 %
Kutonen3,4 %3,0 %883 00035 %
Frii1,8 %1,7 %494 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %44 0002 %
TLC0,6 %0,6 %461 00018 %
Warner Bros. Discovery9,5 %9,0 %1 310 00052 %
STAR Channel3,5 %3,4 %750 00030 %
National Geographic Channel4,3 %2,4 %723 00029 %
Disney Finland7,7 %5,8 %998 00040 %
Muut5,3 %5,4 %799 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 020 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.