Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 44/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 568 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,6 %34,2 %555 00096 %
Yle TV29,1 %5,3 %520 00090 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,6 %448 00077 %
Yle yhteensä45,8 %43,2 %564 00098 %
MTV319,8 %24,4 %548 00095 %
Sub4,2 %4,5 %417 00072 %
AVA2,5 %2,5 %292 00050 %
MTV:n maksukanavat1,2 %1,6 %123 00021 %
MTV yhteensä27,7 %33,2 %559 00097 %
Nelonen5,1 %7,0 %462 00080 %
Jim2,3 %1,9 %332 00057 %
Liv1,3 %1,0 %280 00048 %
Hero0,6 %0,7 %132 00023 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,3 %10,6 %493 00085 %
TV52,7 %2,7 %366 00063 %
Kutonen2,7 %2,0 %323 00056 %
Frii1,5 %1,4 %203 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %16 0003 %
TLC0,5 %0,4 %204 00035 %
Warner Bros. Discovery7,7 %6,6 %444 00077 %
STAR Channel1,6 %1,6 %262 00045 %
National Geographic Channel4,5 %2,2 %298 00052 %
Disney Finland6,1 %3,8 %355 00061 %
Muut4,4 %4,1 %267 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %568 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.