Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2025
Kohderyhmä: Miehet 65+
Kohderyhmän väestö: 578 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 572 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 99 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 36 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 14 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV131,3 %31,3 %557 00096 %
Yle TV27,0 %5,7 %513 00089 %
Yle Teema&Fem3,9 %3,6 %449 00078 %
Yle yhteensä42,1 %40,6 %563 00097 %
MTV320,7 %26,0 %547 00095 %
Sub4,6 %4,9 %410 00071 %
AVA2,3 %2,0 %317 00055 %
MTV:n maksukanavat1,1 %0,4 %126 00022 %
MTV yhteensä28,8 %33,3 %553 00096 %
Nelonen4,8 %5,4 %471 00081 %
Jim2,3 %1,9 %353 00061 %
Liv1,2 %1,0 %290 00050 %
Hero0,5 %0,6 %155 00027 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,7 %8,9 %495 00086 %
TV56,3 %6,6 %423 00073 %
Kutonen2,7 %2,3 %322 00056 %
Frii1,4 %1,3 %177 00031 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %13 0002 %
TLC0,4 %0,3 %185 00032 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,8 %448 00078 %
STAR Channel1,6 %1,6 %264 00046 %
National Geographic Channel3,8 %2,2 %267 00046 %
Disney Finland5,4 %3,8 %359 00062 %
Muut3,6 %2,2 %278 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %572 00099 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.