Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 631 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,4 %21,8 %551 00080 %
Yle TV25,7 %5,5 %434 00063 %
Yle Teema&Fem3,1 %2,8 %324 00047 %
Yle yhteensä31,2 %30,0 %583 00085 %
MTV318,7 %20,8 %521 00075 %
Sub5,6 %5,1 %419 00061 %
AVA2,4 %2,6 %300 00044 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,0 %123 00018 %
MTV yhteensä28,0 %29,5 %587 00085 %
Nelonen6,9 %8,5 %457 00066 %
Jim3,3 %3,7 %346 00050 %
Liv1,7 %1,8 %288 00042 %
Hero0,4 %0,2 %105 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,2 %542 00079 %
TV58,4 %8,3 %435 00063 %
Kutonen3,8 %4,1 %328 00048 %
Frii2,3 %2,2 %175 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %15 0002 %
TLC0,7 %0,6 %176 00025 %
Warner Bros. Discovery15,9 %15,3 %513 00074 %
STAR Channel3,7 %3,9 %275 00040 %
National Geographic Channel3,5 %2,4 %270 00039 %
Disney Finland7,1 %6,3 %369 00053 %
Muut5,2 %4,1 %252 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %631 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.