Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 170 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 10 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,9 %24,5 %1 619 00063 %
Yle TV25,9 %4,3 %1 348 00053 %
Yle Teema&Fem4,2 %2,9 %1 014 00040 %
Yle yhteensä35,0 %31,7 %1 822 00071 %
MTV327,1 %31,8 %1 727 00067 %
Sub2,9 %3,2 %1 016 00040 %
AVA3,3 %2,9 %841 00033 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,4 %257 00010 %
MTV yhteensä34,1 %38,3 %1 853 00072 %
Nelonen7,0 %8,7 %1 412 00055 %
Jim1,7 %1,8 %813 00032 %
Liv2,5 %2,0 %803 00031 %
Hero0,4 %0,3 %321 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,9 %1 637 00064 %
TV54,9 %4,4 %1 080 00042 %
Kutonen1,4 %1,6 %707 00028 %
Frii3,4 %3,5 %527 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0001 %
TLC2,6 %1,8 %585 00023 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,3 %1 365 00053 %
STAR Channel1,9 %2,1 %739 00029 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %493 00019 %
Disney Finland4,0 %3,5 %929 00036 %
Muut3,1 %2,2 %701 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 170 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.