Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 45/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 303 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 16 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,6 %24,3 %1 652 00060 %
Yle TV26,4 %4,3 %1 435 00052 %
Yle Teema&Fem4,2 %3,0 %1 048 00038 %
Yle yhteensä35,3 %31,6 %1 923 00070 %
MTV326,9 %31,8 %1 787 00065 %
Sub2,9 %3,2 %1 045 00038 %
AVA3,2 %2,9 %858 00031 %
MTV:n maksukanavat0,8 %0,4 %281 00010 %
MTV yhteensä33,8 %38,3 %1 939 00071 %
Nelonen7,0 %8,8 %1 481 00054 %
Jim1,7 %1,8 %823 00030 %
Liv2,4 %2,0 %820 00030 %
Hero0,4 %0,3 %332 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %12,9 %1 710 00062 %
TV54,9 %4,5 %1 095 00040 %
Kutonen1,4 %1,6 %732 00027 %
Frii3,4 %3,5 %527 00019 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %21 0001 %
TLC2,5 %1,8 %592 00022 %
Warner Bros. Discovery12,2 %11,3 %1 406 00051 %
STAR Channel1,9 %2,1 %761 00028 %
National Geographic Channel2,1 %1,5 %504 00018 %
Disney Finland4,0 %3,6 %962 00035 %
Muut3,2 %2,2 %747 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 303 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.