Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 46/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 297 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 21 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,0 %25,1 %1 656 00060 %
Yle TV27,4 %5,5 %1 487 00054 %
Yle Teema&Fem4,7 %3,4 %1 036 00038 %
Yle yhteensä37,2 %34,0 %1 952 00071 %
MTV325,6 %29,3 %1 804 00066 %
Sub3,3 %3,5 %1 057 00038 %
AVA3,3 %3,0 %844 00031 %
MTV:n maksukanavat1,3 %0,9 %345 00013 %
MTV yhteensä33,5 %36,8 %1 948 00071 %
Nelonen8,0 %10,2 %1 465 00053 %
Jim1,6 %1,5 %824 00030 %
Liv1,8 %1,6 %790 00029 %
Hero0,3 %0,3 %267 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %13,5 %1 680 00061 %
TV52,8 %2,5 %950 00035 %
Kutonen1,4 %1,3 %657 00024 %
Frii3,8 %3,9 %591 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %37 0001 %
TLC2,7 %2,0 %572 00021 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,8 %1 333 00049 %
STAR Channel2,0 %2,2 %675 00025 %
National Geographic Channel2,1 %1,3 %570 00021 %
Disney Finland4,1 %3,5 %941 00034 %
Muut3,4 %2,8 %761 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 297 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.